دستگیره پلاک چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب
دستگیره پلاک چیست
دستگیره پلاک چیست

دستگیره پلاک چیست ؟ دستگیره یکی از اجزای بسیار مهم و کوچک در ساختمان محسوب می‌شود که علی‌رغم کوچکی و ظرافتی که دارد در زیبایی محیط داخلی و نمای بیرونی ساختمان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. دستگیره‌ها در انواع مدل‌ها، طرح‌ها، اجناس و رنگ‌بندی‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دستگیره پلاک یکی از انواع مدل‌های ساخت دستگیره‌ است که بسته به نوع کاربری در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف تولید می‌شود. این دستگیره قدیمی‌ترین مدل موجو در بازار است که در هر خانه‌ای نمونه‌ای از آن بر روی درب اتاق و … نصب شده است. ما قصد داریم در مقاله «دستگیره پلاک چیست» شما را با این مدل و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد خرید دستگیره برای درب‌های ساختمانتان را دارید، با ما همراه باشید.

 

انواع دستگیره پلاک

انواع دستگیره پلاک

 

دستگیره پلاک چیست ؟

ساختار دستگیره‌های پلاک به گونه‌ای طراحی شده که بخش دسته و کلیددار آن به هم متصل است. به همین دلیل به این مدل دستگیره، دستگیره یک تکه نیز گفته می‌شود. دستگیره‌های مدل پلاک به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند دارای طول عمر مفید بیشتری نیز هستند. معمولاً طراحی این مدل دستگیره‌ها ساده و شیک است. اما امروزه در طرح‌های سنتی، مدرن، سلطنتی و … نیز ساخته می‌شوند. بنابراین هنگام انتخاب دستگیره پلاک باید به سبک دکوراسیون داخلی و سبک طراحی دستگیره بسیار دقت کرد. زیرا دستگیره انتخابی باید با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد تا زیبایی بیشتری به محیط بدهد.

دستگیره‌های مدل پلاک از پرکاربردترین دستگیره‌ها نسبت به دیگر طرح‌ها به شمار می‌روند. شما عزیزان می‌توانید انواع دستگیره پلاک را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاه آتی یراق خریداری کنید.

دستگیره پلاک و کاربردها

 

دستگیره پلاک و کاربردها

دستگیره پلاک و کاربردها

 

طراحان و سازندگان به دلیل ساختار یکپارچه دستگیره پلاک، می‌توانند خلاقیت بیشتری در ساخت و تولید آن به خرج دهند. به همین دلیل امروزه شما شاهد طرح‌های متنوع این مدل دستگیره در بازار هستید. دستگیره پلاک همچنین به دلیل ساختاری که دارد کاربری بسیار محدودترین نسبت به دیگر انواع دستگیر دارد.

 

آتی یراق عرضه کننده برندهای برتر تولیدکننده دستگیره و یراق آلات
بیشتر بخوانید

 

دستگیره پلاک آپارتمانی

 برخی مدل‌های دستگیره پلاک برای درب ورودی آپارتمان بسیار مناسب هستند. ساختار دستگیره درب ورودی پلاک به این صورت است که تنها از سمت داخل دارای دستگیره است و بخش بیرونی آن تنها با قفل باز و بسته می‌شود. به همین دلیل برای درب‌های ورودی امنیت بالایی دارد. از آن جا که مدل‌های آپارتمانی دستگیره پلاک به تازگی طراحی و روانه بازار شده‌اند، طرح‌های محدودی از آن‌ها در بازار موجود است. هنگام خرید دستگیره درب به راست باز شو و چپ باز شو دستگیره‌ها بسیار دقت کنید. این عامل تأثیری در طرح و رنگ مدلی که انتخاب می‌کنید ندارد. زیرا معمولا همه طرح‌ها و مدل‌ها در دو حالت راست باز شو و چپ باز شو تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین در صورتی که لولا درب در قسمت چپ بود، باید از مدل‌های چپ باز شو و بالعکس خریداری کنید.

 

دستگیره پلاک چیست

دستگیره پلاک چیست

 

دستگیره پلاک درب اتاق

دستگیره‌های پلاک اغلب برای درب‌های اتاق خواب و دفاتر مراکز اداری کاربرد دارند. همچنین برای این کاربری‌ها می‌توان از هر دو مدل قفل معمولی و قفل سیلندر استفاده کرد. طرح و رنگ‌بندی دستگیره پلاک برای درب اتاق‌ها کامل است و شما هر طرح، سبک و رنگ‌بندی را که بخواهید می‌توانید برای این منظور تهیه کنید.

 

آتی یراق مرکز فروش دستگیره درب در تهران
بیشتر بخوانید

 

رنگ بندی دستگیره پلاک

رنگ‌بندی دستگیره پلاک بستگی به نوع آبکاری آن دارد. این مدل دستگیره در آبکاری‌های نقره‌ای مات (ساتن)؛ نقره‌ای براق (کروم)، نقره‌ای درخشان (سیلور)، زیتونی مات و براق، طلایی مات و براق، نسکافه‌ای، مشکی، دودی و سفید تولید می‌شوند. تمامی مدل‌های دستگیره پلاک در طرح‌های مختلف و در رنگ‌بندی‌های ذکر شده قابل خریداری هستند. فقط هنگام خرید هر رنگ به تناسب با رنگ‌بندی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی خانه دقت کنید تا زیبایی بیشتری به محیط بدهید.

انواع دستگیره پلاک زاماک چیست؟

 

دستگیره زاماک چیست

دستگیره زاماک چیست

 

زاماک یک اصطلاح در صنعت در و پنجره سازی محسوب می‌شود. این اصطلاح نسبتاً رایج توسط برخی مونتاژ کنندگان بر روی قطعات مورد استفاده در تولید در و پنجره مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته برای تولید درب، پنجره و دستگیره از مواد اولیه زاماک استفاده می‌شد و همین موضوع باعث شده بود تا دستگیره‌های پلاک که از قدیمی‌ترین مدل‌های دستگیره هستند با این نام شناخته شوند. همانند بسیاری موارد دیگر مانند: زیراکس، تاید، ریکا، اسکاچ، لیپتون، سامسونت و نسکافه که در اوایل ورودشان به بازار به جای نام محصول از نام برند آن‌ها استفاده می‌شد. هنوز هم بعد از گذشت مدت‌ها بسیاری افراد از همین نام‌ها به جای نام اصلی‌شان: دستگاه کپی، پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، بافته ظرفشویی، چای کیسه‌ای، کیف اداری و قهوه فوری استفاده می‌کنند.

 

ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب چقدر است؟
بیشتر بخوانید

 

دستگیره پلاک زاماک نیز یکی از همین موارد است با این تفاوت که زاماک نام برند تولید کننده دستگیره یا درب و پنجره نیست. بلکه زاماک نام متریال به کار رفته در ساخت دستگیره است که در قدیم تنها از این جنس برای تولید دستگیره استفاده می‌شد.

زاماک در حقیقت نوعی آلیاژی مورد استفاده در تولید برخی قطعات صنعتی است که عناصر تشکیل دهنده آن شامل: روی، آلومینیوم، مس و منیزیم است. البته علاوه بر این عناصر مقادیر اندکی نیز از آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کروم و منگنز نیز در آن وجود دارد. با این حال پایه اصلی و اساسی در آلیاژ زاماک، عنصر روی است که رنگی سفید با درخشش آبی یا نقره‌ای دارد.

در حقیقت زاماک یکی از معروف‌ترین آلیاژ‌های روی محسوب می‌شود. وجود درصد بالای روی در زاماک باعث شده تا این متریال استحکام بسیار بالا و در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم باشد. آلومینیوم موجود در زاماک استحکام کششی، مقاومت به خزش، استحکام نسبت به ضربه و سختی روی را افزایش می‌دهد. دیگر عناصر نیز میزان استحکام کششی، مقاومت در برابر خوردگی و ضربه، میزان سختی و طول عمر این متریال را افزایش می‌دهند. به همین دلیل محصولات تولید شده با زاماک استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند و مدت زمان بسیار بیشتری عمر می‌کنند.

این دستگیره‌ها در دو مدل قفل کلیدخور معمولی و قفل سیلندر تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. دستگیره‌های پلاک دارای قفل کلیدخور معمولی برای درب‌های اتاق خواب و درب‌های دفاتر اداری مناسب‌اند. اما دستگیره‌های پلاک دارای قفل سیلندر یا سوئیچی برای درب ورودی منازل و محل‌هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند، کاربردی‌تر هستند.

 

دستگیره پلاک آهنی

دستگیره پلاک آهنی

 

دستگیره پلاک آهنی

دستگیره‌های پلاک امروزه علاوه بر زاماک از متریال دیگری مانند آهن نیز ساخته می‌شوند. اما از آن جا که آهن متریال گران قیمتی است به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها تنها بخش پلاک دستگیره از جنس آهن ساخته می‌شود و معمولاً دستگیره از جنس آلومینیوم است. البته میزان ضخامت ورق آهن در ساخت پلاک و اندازه گلویی دستگیره تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت آن می‌گذارد.

 

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی
بیشتر بخوانید

 

علاوه بر این موارد دستگیره‌های پلاک در متریال دیگری مانند: آلومینیوم، سرب، برنج و … نیز تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کیفیت و ماندگاری متفاوتی دارند. مثلاً دستگیره‌ پلاک آلومینیومی تماماً از جنس آلومینیوم است و آبکاری با کیفیت عادی نیز دارند. با این حال از دستگیره‌های آهنی کیفیت بالاتری دارد. زاماک با کیفیت‌ترین متریال برای ساخت دستگیره است. بنابراین دستگیره پلاک زاماک ماندگاری و کیفیت بسیار بالایی دارد. متریال برنج نیز به دلیل گران بودن تنها توسط برندهای لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. برخی کارخانه‌ها و تولید کنندگان دستگیره پلاک برای زیبایی بیشتر دستگیره‌ها از متریالی مانند شیشه، سنگ یا سرامیک نیز استفاده می‌کنند.

 

رنگ‌بندی دستگیره پلاک

رنگ‌بندی دستگیره پلاک

 

شما عزیزان می‌توانید انواع طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های دستگیره پلاک را که توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی معتبر تولید می‌شوند در فروشگاه آتی یراق مشاهده و با هم مقایسه کنید. سپس بین برندهای معتبر و با کیفیت دستگیره مورد نظر خود را انتخاب و با مناسب‌ترین قیمت نسبت به دیگر فروشندگان خریداری کنید. قیمت‌های مناسب در آتی یراق به واسطه همکاری نزدیک این سایت با برندهای معتبر است. تمامی محصولات سایت با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌شوند. بنابراین هنگام خرید با خیالی آسوده طرح و مدل دلخواهتان را در هر رنگ‌بندی که می‌خواهید انتخاب و خریداری کنید. با آتی یراق خریدی امن، به صرفه و با کیفیت را تجربه خواهید کرد.

LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید