دستگیره مناسب درب سفید

فهرست مطالب
دستگیره مناسب درب سفید
دستگیره مناسب درب سفید

یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب دستگیره‌ها و هماهنگ کردن آن‌ها را درب‌هاست. انتخاب درب سفید برای درب‌های داخلی خانه و حتی درب ورودی، یک گزینه محبوب است. این رنگ، علاوه بر زیبایی، سبب بازتر شدن فضا و انعکاس نور بیشتر می‌شود. به‌این‌ترتیب باید از دستگیره مناسب برای درب سفید نیز استفاده شود.

 

دستگیره مناسب درب سفید

دستگیره مناسب درب سفید

 

در انتخاب دستگیره برای درب، مهم‌ترین نکات توجه به سبک طراحی دستگیره و قواعد هم‌نشینی رنگ‌ها هستند. در این مقاله، بهترین گزینه‌ها برای انتخاب دستگیره مناسب درب سفید را بررسی می‌کنیم.

 

جدیدترین مدل دستگیره درب چوبی اتاق
بیشتر بخوانید

توجه به سبک درب در انتخاب دستگیره

برای انتخاب دستگیره مناسب درب سفید ، پیش از هر چیز باید به سبک طراحی درب، توجه داشته باشید. درواقع، تنها سفید بودن درب نیست که زیبایی‌شناسی آن را تعیین می‌کند بلکه طرح‌ها و نقوش آن نیز در این امر، دخیل هستند. درصورتی‌که درب شما دارای طرح‌های کلاسیک، مانند انواع منحنی، فرورفتگی و برجستگی است باید از دستگیره‌هایی با همین ویژگی‌ها نیز استفاده کنید. اگر درب شما ساده و بیشتر به سمت سبک های مدرن متمایل است (امری که در درب‌های سفیدرنگ متداول است) باید از دستگیره‌هایی با اشکال هندسی ساده و با زاویه‌های تیز استفاده کنید.

 

دستگیره مناسب درب سفید

دستگیره مناسب درب سفید

 

نکته بعدی، توجه به دیگر یراق‌آلات درب است. دستگیره مناسب برای درب سفید، دستگیره‌ای است که با همه یراق آلات درب ازجمله لولاها و حتی آرام‌بند آن نیز در هماهنگی ازنظر رنگ و در درجه بعدی طرح باشد. البته، معمولا آنچه محور انتخاب قرار می‌گیرد، دستگیره و سپس لولاها هستند.

درنهایت هم باید به کل سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه توجه داشته باشید. سبک طراحی دکوراسیون خانه می‌تواند سنتی، کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره باشد. هرکدام از این سبک‌ها ویژگی‌های زیبایی شناسانه خاص خود را دارند. به‌طور مثال در سبک مینیمال، همه‌چیز به سمت ساده‌تر شدن است. سبک‌های کلاسیک و سنتی نیز معمولا دارای تزئینات بیشتری هستند. از آنجایی که رنگ سفید با اکثر این سبک‌ها سازگار است در انتخاب دستگیره مناسب برای درب سفید نیز باید به این نکته توجه داشت.  دستگیره سفید برای درب سفید ممکن است یکنواختی در ظاهر به وجود بیاورد و نضاد رنگی مانند دستگیره زیتونی یا دستگیره طلایی مناسب تر باشد.

 

مقایسه استحکام و جنس دستگیره درب
بیشتر بخوانید

انتخاب رنگ دستگیره برای درب سفید

در انتخاب رنگ مناسب دستگیره برای درب سفید، سه رویکرد را می‌توان اتخاذ کرد:
• هماهنگی
• تضاد
• ترکیبی از تضاد و هماهنگی

در اینجا هرکدام را شرح می دهیم.

استفاده از رنگ های هماهنگ با رنگ سفید

 

دستگیره مناسب درب سفید

دستگیره مناسب درب سفید

 

منظور از رنگ‌های هماهنگ، رنگ‌هایی هستند که تضاد چندانی با رنگ سفید ندارند. این رنگ‌ها معمولا در طیف رنگ‌های سرد، خنثی و یا رنگ‌های گرم بسیار ملایم قرار می‌گیرند. نمونه‌هایی از این رنگ‌ها عبارت‌اند از:
• نقره‌ای روشن
• سفید
• کرم
• طلایی

این رنگ‌ها ظاهری لوکس به درب می‌دهند. به‌ویژه اگر طرح درب نیز کلاسیک باشد، استفاده از این رنگ‌ها روی دستگیره‌های کلاسیک روزتی با منحنی‌های زیبا می‌تواند این تأثیر را دوچندان کند. در انتخاب رنگ‌های هماهنگ با سفید باید توجه داشت که براق بودن پرداخت نهایی، دستگیره را بیشتر لوکس و مجلل و مات بودن آن، دستگیره را بیشتر اسپرت نشان خواهد داد.

استفاده از رنگ های متضاد با رنگ سفید

منظور از رنگ متضاد، رنگی است که در طیف مخالف رنگ سفید قرار داشته باشد. این رنگ‌ها در طیف رنگ‌های تیره گرم و برخی رنگ‌های سرد پررنگ قرار می‌گیرند. استفاده از چنین رنگ‌هایی، سبب برجسته‌تر شدن دستگیره و همچنین، پرسپکتیو بیشتر درب و فضای اطراف آن می‌شود. برخی از این رنگ‌ها که بیشتر متداول هستند عبارت‌اند از:

• نقره‌ای تیره
• مشکی
• رزگلد غلیظ
• سبز تیره

 

دستگیره مناسب درب سفید

دستگیره مناسب درب سفید

 

امروزه، باوجود تکنولوژی‌های مختلف رنگ‌آمیزی، مانند رنگ‌های الکترواستاتیک، می‌توان انواع رنگ‌های فانتزی دیگر مانند قرمز، آبی پررنگ و غیره را نیز روی دستگیره‌ها اعمال کرد. انتخاب این رنگ‌ها به معنی اسپرت و مدرن تر شدن درب و به‌طورکلی، دکوراسیون داخلی خانه است.

 

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی
بیشتر بخوانید

استفاده از رنگ های ترکیبی

می‌توان ترکیبی از سیاست‌های تضاد و هماهنگی را برای انتخاب دستگیره مناسب برای درب سفید در نظر گرفت. به این صورت که پایه دستگیره مدرن به رنگ متضاد با درب، مانند مشکی و قسمت اهرم آن، به یک رنگ هماهنگ، مانند رنگ استیل خام یا نقره‌ای باشد. این ترکیب نیز پرسپکتیو بالایی به درب می‌دهد.

 

دستگیره مناسب درب سفید

دستگیره مناسب درب سفید

 

سخن آخر

در انتخاب دستگیره مناسب برای درب سفید باید به دو نکته سبک و طراحی و سپس رنگ دستگیره توجه کرد. سبک ساخت دستگیره باید مطابق با سبک طراحی درب، دیگر یراق‌آلات و همچنین فضای داخلی خانه باشد. در انتخاب رنگ نیز هر یک از رویکردهای هماهنگی، تضاد یا ترکیبی از این دو، ویژگی‌های خاص خود را دارند.

LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید