آموزش و تعمیر باز کردن مغزی قفل درب منزل بدون کلید

فهرست مطالب
آموزش باز كردن مغزی قفل درب بدون کلید
آموزش باز كردن مغزی قفل درب بدون کلید

آیا به دنبال باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید هستید؟ و شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که کلید را جا گذاشته و یا گم کرده باشید و پشت در بمانید و نتوانید درب را باز کنید. اکثر ما این روزها با توجه به استرس و مشغله‌هایی که در زندگی روزمره داریم و مشکلاتی باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنیم، این احتمال وجود دارد که هر لحظه کلید را فراموش کنیم.

در ابتدا برای باز کردن درب بدون کلید باید به طرح مسئله بپردازیم که آیا درب بسته شده است (قفل نیست) و کلید نداریم ، درب قفل شده و کلید نداریم و یا کلید در پشت درب جا مانده است. قرار گرفتن در هر کدام از این شرایط راه حل خاص خود را دارد که می توانیم در کوتاه ترین زمان مشکل را حل کنیم.

 

تعمیر زبانه فقل در

تعمیر زبانه فقل در

 

مسئله‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، میزان دسترسی به ابزار و وسایل مورد نیاز برای این کار و همچنین مدت زمانی که در اخیتار داریم. همه این موارد به صورت غیر مستقیم در حل این مسئله موثر است.

پس با ما در این مقاله همراه باشید تا باهم به باز کردن قفل بدون کلید بپردازیم.

 

آموزش تعویض و نصب دستگیره درب
بیشتر بخوانید

 

ساختار قفل

 از گذشته تا به امروز قفل‌ها ابزار امنیتی به شمار می آیند که روی درب و صندوق قرار می‌گیرند و باز کردن آن باید فقط و فقط با کلید خودش امکان‌پذیر است. قفل‌ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند که همگی از یک ساختار کلی و واحد پیروی می‌کنند. این قفل‌ها همگی از یک قسمت بدنه که ثابت است و توپی استوانه‌ای یا مغزی تشکیل شده‌است.

 

آموزش باز کردن مغزی قفل

آموزش باز کردن مغزی قفل

 

توپی استوانه‌ای یا مغزی قفل دارای تعدادی شیار بوده که برای ورود کلید و چرخش آن است. زمانی که این پین‌ها در یک راستا قرار بگیرند با وارد کردن کلید و اندکی فشار قفل باز می‌شود.

ساختار قفل مکانیکی

  • توپی استوانه‌ای یا مغزی یا قسمت داخلی
  • بدنه یا قسمت خارجی
ساختار قفل درب چوبی

ساختار قفل درب چوبی

 

با وارد کردن کلید در قفل چه اتفاقی می‌افتاد

ورود کلید به داخل مغزی یا همان توپی باعث خروچ ساچمه‌های موجود در توپی از سوراخ‌های روی توپی می‌شود و در نتیجه توپی می‌تواند حول محور خودش بچرخد. این چرخش باعث حرکت زائده‌ای در جلو و عقب شده و در نتیجه قفل باز می‌شود.

 

ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب چقدر است؟
بیشتر بخوانید

 

 آموزش باز کردن مغزی قفل بدون کلید

 در نگاه اول باز کردن قفل بدون کلید، کاری خیلی دشوار به‌نظر می‌رسد اما باید گفت که آسان تر از چیزی است که فکر می‌کنید و با اندکی دانش و تجربه می‌توان به راحتی این کار را انجام داد. البته به‌یاد داشته باشید که پروسه باز کردن قفل‌ها بستگی به عوامل گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن نوع قفل و نوع درب است. علاوه بر این، باز کردن درب بدون کلید، کاری تخصصی است و نیاز به مهارت دارد. پس اگر بار اولتان است بهتر است از یک فرد آگاه کمک بگیرید.

 

چگونه قفل گیر کرده را باز کنیم

چگونه قفل گیر کرده را باز کنیم

 

پس در وهله اول بررسی نوع قفل درب می‌تواند تاحد زیادی نقشه راه را برای ما مشخص کند. درب‌ها قفل‌های متفاوتی دارند مانند قفل دیجیتالی، کارتی و معمولی. نکته دیگر که دانستن آن تا حد زیادی به حل مشکل کمک می‌کند نوع درب است. برای مثال درب مورد نظر ضد سرقت است یا خیر.

با درنظر گرفتن همه عوامل بالا و تقسیم بندی آن‌ها در ذهن، به راحتی و در عین آرامش می‌توانیم درب را باز کنیم.

 چگونگی باز کردن قفل درب

باز کردن قفل درب در حالات زیر ممکن است:

  • درب بسته شده است ولی قفل نیست و کلید نداریم.
  • درب قفل شده است و کلید نداریم
  • جا ماندن کلید پشت درب

باز کردن درب که بسته شده است (قفل نیست)

پشت در ماندن همیشه اتفاق ناخوشایندی تلقی می‌شود. حال اینکه عجله و کاری داشته باشید که فورا باید به داخل خانه بروید و یا به وسیله‌ای در داخل خانه نیاز داشته باشید می‌تواند این حس را چند برابر کند و حسابی نگرانتان کند.

اگر درب بسته شده ولی قفل نیست می‌توانیم به کمک وسایلی مانند کارت بانکی، سنجاق قفلی، پیچ گوشتی، روان کننده و غیره درب را باز کنیم. ما در ادامه به توضیح برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

چگونه مناسب ترین انتخاب دستگیره درب برای ساختمان را داشته باشیم!؟
بیشتر بخوانید

 

باز کردن درب قفل نشده با کارت بانکی:

زمانی‌که درب بسته شده است توجه کنید که قفل نشده باشد و کلید وجود ندارد از وسیله‌هایی همچون سنجاق قفلی، پیچ گوشتی، چاقوی زنانه، کاغذ، روان کنند و از همه بهتر کارت بانکی یا کارت تلفن می‌توان استفاده کرد. مرسوم‌ترین وسیله استفاده از کارت‌های بانکی برای باز کردن قفل در چند دقیقه است. از آنجایی که اکثرا همیشه کارت‌های بانکی‌ همراه ما هستند و مشکلی از بابت دسترسی به آن نداریم وسیله‌ی خوبی است. تاکید ما برای استفاده از کارت بانکی به‌دلیل استحکام بالا و محکم بودن است و اگر کارت دیگری در دسترس که چنین ویژگی‌هایی دارد می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه مراحل باز کردن درب ضد سرقت را به زبان ساده بیان کرده ایم.

 

باز کردن قفل با کارت

باز کردن قفل با کارت

 

  • برای این کار در ابتدا به آرامی کارت بانکی را بین چهار چوب درب و درب قرار دهید و محکم فشار دهید تا جایی که امکان دارد کارت به داخل و بین درب و چهارچوب قرار گیرد و مقداری از آن بیرون باشد تا بتوان آن را حرکت داد (کارت را بالای زبانه وارد کنید).
  • پس از آن که از جاسازی درست کارت اطمینان حاصل کردید با فشار به کارت چند بار آن را سریع به بالا و پایین جایی که زبانه قفل وجود دارد حرکت دهید. آن قدر حرکت دهیدکه کارت به آسانی حرکت کند و زبانه قفل به داخل برود (به سمکت عقب برود) تا بتوان درب را باز کرد.
  • در مرحله آخر، مجدد با اعمال فشار به کارت برای خارج کردن زبانه همزمان دستگیره را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

باز کردن درب قفل نشده با پیچ گوشتی:

برای باز کردن درب قفل شده با پیچ گوشتی باید نوک پیچ گوشتی را با حوصله وارد قفل کنید. ممکن است پس از چند بار تلاش این اتفاق بیافتد. سپس شروع به چرخش پیچ گوشتی کنید تا جایی که با شیارها درگیر شود و بتواند قفل را باز کند. برای باز کردن به این روش، نیاز به دقت و حوصله دارید.

باز کردن درب که قفل شده است

باز کردن درب که قفل شده است و کلید آن را ندارید کار دشوار و زمانبری است و نمی‌ توان آن را با کارت بانکی و وسایلی که در بالا نام برده‌ایم درب را باز کنیم. به خصوص درمورد درب‌های ضد سرقت به دلیل امنیت بالایی که دارند فاصله کمتری بین درزشان وجود دارد، به این راحتی‌ها باز نمی‌شوند و بهتر است از کلید ساز کمک بگیرید. کلید ساز با خارج کردن ساچمه‌های به کار رفته در درب با دریل دستی و تخریب قفل به نحوی که آسیبی به درب وارد نشود، درب را باز می کند.

در این حالت یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن ساخت قفل جدید است که مسلما زمانبر، پیچیده و هزینه بر است و پیشنهاد نمی‌شود.

 

باز کردن قفل با پیچ گوشتی

باز کردن قفل با پیچ گوشتی

 

جا ماندن کلید پشت درب

برای باز کردن درب که کلید در پشت آن جا مانده است، تنها و مطمئن ترین راه تعویض قفل درب است که باید به کمک کلید ساز انجام شود.

لازم به ذکر است که روش‌های گفته شده در این مقاله درمورد درب‌های ضد سرقت صادق و اجرایی است.

نکات کلی برای باز کردن درب بدون کلید

  • به‌طور کلی باز کردن درب بدون کلید تا حد زیادی به کیفیت قفل درب چوبی وابسته است.
  • برای باز کردن دربی که پشتش کلید است مطمئن ترین راه کمک گرفتن از کلید ساز است.
  • عموما درب‌های ضد سرقت و اتومبیل به دلیل دو طرفه بودن قفلشان به آسانی باز نشده و نیازمند مهارت و دانش کافی است.
  • توصیه می‌شود به دلیل حسایت بالای درب‌‌های ضد سرقت، برای باز کردن آن‌ها از کلید ساز کمک بگیرید.
  • اگر انسان فراموشکاری هستید و دائما کلیدتان را فراموش می‌کنید، قفل‌های هوشمند انتخاب بسیار مناسبی برایتان می‌باشد.
  • باز کردن انواع درب‌ها بدون کلید نیاز به دانش و تجربه دارد. توصیه می شود اگر سابقه انجام این قبیل کارها را ندارید از فرد ماهر و متخصص کمک بکیرید.
  • امروزه، با پیشرفت صنعت و تکنولوژی استفاده از قفل‌های رمزی، کارتی، اثر انگشت و غیره ضمن ایجاد امنیت بیشتر، دیگر نگرانی از بابت چگونگی باز کردن درب بدون کلید را برای ما به حداقل رسانده است.
LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید