ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب چقدر است؟

فهرست مطالب
ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین
ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین

ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار، درب‌ها هستند. بسیاری از افراد، صاحب‌خانه‌ها و یا سازندگان و دکوراتور‌های داخلی زمان خود را صرف انتخاب یک درب مناسب و هماهنگ با طراحی و فضای داخلی خانه و یا محل کار می‌کنند. تعداد کمی از افراد هستند که به دستگیره‌ ها و ارتفاع دستگیره درب‌ ها توجه می‌کنند هر چند این بخش نیز مانند سایر قسمت‌ها در دکوراسیون و تهیه ملزومات باید مورد توجه قرار گیرد. ارتفاع دستگیره درب علاوه بر ایجاد هماهنگی در فضا بر روی نحوه دسترسی و هم چنین ایمنی داخلی تأثیرگذار است.

ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین

ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین

انتخاب ارتفاع دستگیره در

قرار دادن دستگیره‌ ها و تنظیم نمودن ارتفاع دستگیره در از دو جهت دارای اهمیت است. در وهله اول استفاده راحت و آسان از آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و مورد دوم تنظیم ارتفاع مناسب به نحوی که خارج از دسترس کودکان خردسال باشد.

علاوه بر این قرار گرفتن و تنظیم ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین باید مطابق با استاندارد‌ها قوانین بین‌المللی صورت گیرد. هم چنین کشور‌های مختلف هر کدام می‌توانند یک ارتفاع استاندارد برای نصب دستگیره درب داشته باشند که در بین کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

ارتفاع دستگیره در

ارتفاع دستگیره در

ذکر این نکته قابل اهمیت است که نصب دستگیره بر روی درب بسته به ارتفاع درب نیز دارد. به عنوان مثال، درب فروشگاه ممکن است از درب یک اتاق نشیمن کوتاه‌تر باشد بنابراین ارتفاع قرارگیری دستگیره بر روی آن نیز متفاوت است. در حالت کلی دستگیره درب‌ها یکی از ابزاری هستند که برای عموم استفاده می‌شود و دسترسی را فراهم می‌نماید.

 

آتی یراق مرکز فروش دستگیره درب در تهران
بیشتر بخوانید

 

ارتفاع نصب دستگیره درب در فضا‌های مختلف می‌تواند در اندازه‌های گوناگون انجام شود. برای نصب دقیق دستگیره‌ ها بهتر است از یک پیمانکار یا معمار با تجربه و آگاه به این موضوع مشورت نمایید تا تمامی جزئیات در نظر گرفته شود.

در آیین‌نامه بین‌المللی سال 2021 آمده است که ارتفاع دستگیره درب استاندارد از زمین حداقل 34 اینچ ( تقریباً 87 سانتی‌متر ) و حداکثر 48 اینچ ( تقریباً 122 سانتی‌متر ) باشد. این استاندارد با توجه به تمامی احتمالات برای دسترسی‌ها مخصوصا افرادی که دارای محدودیت هستند مانند فردی که از ویلچر استفاده می‌کند مشخص شده است.

ارتفاع دستگیره درب باید به نحوی باشد که ضمن برقراری امنیت برای کودکان خردسال برای افراد دیگر دسترسی آسان و راحت‌تری را فراهم نماید.

 

ارتفاع دستگیره در مراکز تجاری

ارتفاع نصب دستگیره درب

ارتفاع نصب دستگیره درب

برای نصب دستگیره در و محاسبه ارتفاع نصب دستگیره درب برای مؤسسات تجاری و اداری باید به نحوی باشد که تمامی افراد مراجعه‌کننده را در نظر بگیرید. طبق همان استاندارد بین‌المللی ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین بین 87 سانتی‌متر تا 122 سانتی‌متر است.

ارتفاع دستگیره درب گاراژ

یکی از مهم‌ترین نکات در نصب دستگیره درب گاراژ، نصب آن به صورت افقی برای دسترسی آسان‌تر است. بهتر است از دو دستگیره استفاده کنید یکی از آن‌ها به سمت بالای درب و دیگری در نیمه پایینی درب قرار گیرد. این کار به کاربر این امکان را می‌دهد تا دسترسی راحت‌تری به دستگیره‌ها داشته باشد.

نکات مهم در رعایت ارتفاع دستگیره درب

نکات مهم در رعایت ارتفاع دستگیره درب

نکات مهم در رعایت ارتفاع دستگیره درب

  1. مهم‌ترین نکته برای نصب دستگیره در، اندازه‌گیری ارتفاع دستگیره درب از کف زمین است.
  2. برای نصب دستگیره در فضا‌های مسکونی بهتر است ارتفاعی را در نظر بگیرید که تمامی افراد خانواده بتوانند به راحتی درب را باز و بسته نمایند. دقت داشته باشید ارتفاع نصب دستگیره درب باید به نحوی باشد که خارج از دسترس کودکان باشد.
  3. انتخاب مناسب بهترین نوع دستگیره برای سهولت در باز و بسته نمودن درب، دستگیره‌های درب در انواع گرد، دستگیره ی بیضی و یا مربع تولید می‌شوند که بسته به نوع شکل آن ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین متفاوت است.

 

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی
بیشتر بخوانید

 

ارتفاع نصب دستگیره درب

برای نصب دستگیره‌های درب و تنظیم ارتفاع مناسب آن می‌توان علاوه بر تبعیت از استاندارد‌های بین‌المللی از روش زیر نیز استفاده کرد.

از پهلو به در نزدیک شوید، با کمک یک مداد جایی که کف دست شما بر روی درب قرار می‌گیرد را علامت‌گذاری کنید. به مقدار 10 سانتی‌متر به سمت بالا اضافه کنید و محل نصب دستگیره درب مشخص می‌شود.

چنانچه افراد زیادی در خانه یا محل کار در رفت و آمد هستند می‌توانید این کار را برای تمامی افراد انجام دهید و عدد میانگین را به دست آورده و محل نصب دستگیره را مشخص نمایید. در حالت کلی دستگیره درب در ارتفاعی نصب می‌شود که دسترسی آسان را برای تمامی اعضا فراهم نماید.

 

تنظیم ارتفاع دستگیره درب

تنظیم ارتفاع دستگیره درب

ابزار مناسب برای نصب دستگیره در

بهترین و سریع‌ترین راه برای نصب دستگیره درب استفاده از کیت نصب در است. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک مته سوراخی با اندازه مناسب در درب ایجاد کنید.

کلام آخر

یکی از ملزومات تنظیم ارتفاع دستگیره درب در فضا‌های داخلی، استفاده آسان و دسترسی راحت برای افراد است. علاوه بر این در صورت داشتن کودک در منزل می‌توان ایمنی کودک را با این کار تضمین نمود. برای این منظور می‌توانید با استفاده از اندازه‌های استاندارد بین‌المللی در ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین، دستگیره را در جای مناسب خود قرار دهید. وظیفه سازنده درب است که ارتفاع دستگیره در را تعیین نماید. در بين سازندگان درب و فروشندگان محصولات مربوط به درب ما به شما آتي یراق را توصيه مي كنيم چرا كه براي هر نوع سليقه و تقاضايي به شما امكان خريد مي دهد و از لحاظ كيفيت نيز كار خود را تضمين مي كند.

LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید