چگونه مناسب ترین انتخاب دستگیره درب برای ساختمان را داشته باشیم!؟

فهرست مطالب
نحوه انتخاب دستگیره
نحوه انتخاب دستگیره

هنگام خرید دستگیره برای انواع درب‌های ساختمان باید نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار داد. چرا که بسیاری از دستگیره‌ها فقط برای انواع خاصی از درب‌ها ساخته شده و بر روی درب‌های دیگر قابل نصب نیستند. از طرفی هر دستگیره بسته به جنس ماده اولیه مورد استفاده در ساخت آن و نوع روکشی که دارد، دارای طول عمر محدودی است که حتماً باید بعد از مدت‌ها تعویض گردد. بنابراین اگر قصد دارید برای درب‌های مختلف ساختمان خود دستگیره تهیه کنید، باید با نحوه انتخاب دستگیره آشنایی داشته باشید. تا بتوانید یک دستگیره مناسب و با طول عمر بالا خریداری کنید.
ما در این مقاله نحوه انتخاب دستگیره برای انواع درب‌های ساختمان را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا در پاسخ به سؤال «چه دستگیره‌ای انتخاب کنید بهتر است؟» شما را یاری کنیم.

 

نحوه انتخاب دستگیره

نحوه انتخاب دستگیره

انتخاب دستگیره برای درب های مختلف ساختمان

برای آن که با نحوه انتخاب دستگیره برای درب‌های مختلف ساختمان آشنا شوید، باید نکات بسیار زیادی را درباره انواع مختلف دستگیره موجود در بازار و کاربردهای آن‌ها بدانید. در ادامه شما را با انواع مدل‌ها و جنس‌های دستگیره درب موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

 

انواع دستگیره درب ساختمان

 

دستگیره ورودی ساختمان

دستگیره ورودی ساختمان

برای انتخاب بهترین دستگیره انواع درب لازم است قبل از هر چیزی با انواع دستگیره آشنا شوید. دستگیره‌های درب ساختمان به طور کلی در دو مدل توپی، اهرمی، دیجیتال و ضربه‌ای در بازار وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نوع کاربری هر کدام را که خواستید تهیه کنید. در اینجا توضیحی مختصر درباره این دو مدل برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

 

آتی یراق مرکز فروش دستگیره درب در تهران
بیشتر بخوانید

 

دستگیره درب توپی

 

دستگیره توپی

دستگیره توپی

دستگیره‌های درب مدل توپی از زمان‌های خیلی دور مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به مرور زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی این دستگیره‌ها نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفتند و اکنون در طرح‌ها، جنس‌ها و سبک‌های نوین به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین می‌توان از آن‌ها برای درب‌های مدرن به خصوص در ساختمان‌های مسکونی استفاده کرد. این مدل دستگیره‌های جلوه‌ای بسیار زیبا و خاص به درب اتاق‌ها و دکوراسیون داخلی منازل می‌دهند.

دستگیره درب اهرمی

 

دستگیره درب پلاک یا اهرمی

دستگیره درب پلاک یا اهرمی

 

دستگیره‌های اهرمی متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین دستگیره‌های موجود در بازار هستند و سازگاری بسیار زیادی با فیزیک دست دارند. ساختار این دستگیره‌ها به گونه‌ایست که هر فرد با هر توان و قدرت جسمی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند. هر چند که دستگیره‌های توپی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، اما مدل‌های اهرمی مدرن‌تر و متنوع‌تر هستند. این که شما کدام مدل دستگیره را انخاب کنید کاملاً به سلیقه خودتان و سبک دکوراسیون منزلتان بستگی دارد.

انواع دستگیره‌های توپی و اهرمی

 

دستگیره توپی و اهرمی

دستگیره توپی و اهرمی

 

دستگیره توپی و اهرمی

دستگیره توپی و اهرمی

 

هر کدام از مدل‌های توپی و اهرمی خود در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. دستگیره‌های اهرمی در دو مدل پلاک‌دار و رزت و دستگیره توپی به شکل لبه‌دار ساخته می‌شوند. دستگیره‌های توپی لبه‌دار”دستگیره آپارتمانی” بیشتر برای خانه‌ها و درب‌های مدل قدیمی مناسب هستند. اما به دلیل ساختار خاص و جذابی که دارند در درب‌هایی با طراحی‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای بخش بیرونی درب‌های ورودی واحدهای آپارتمانی نیز بسیار مناسب هستند.

 

خرید عمده دستگیره از آتی یراق
بیشتر بخوانید

دستگیره اهرمی پلاک‌دار دارای ظاهری شیک و به صورت یک تکه تولید می‌شوند. به این منظور که بخش دسته و کلیددار این دستگیره به هم متصل است. این دستگیره‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف کلاسیک، سلطنتی و سنتی تولید و در بازار به فروش می‌رسند. دستگیره‌های اهرمی رزت که مدرن‌ترین سبک دستگیره‌های اهرمی موجود در بازار محسوب می‌شوند، به صورت دو تکه طراحی و برای هر نوع خانه با هر سبکی قابل استفاده هستند. این دستگیره‌ها نیز خود در دو مدل سوئیچی و کلیددار تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

دستگیره درب دیجیتال و الکترونیکی

 

دستگیره درب دیجیتال

دستگیره درب دیجیتال

 

علاوه بر موارد گفته شده که پرکاربردترین نمونه‌های دستگیره درب ساختمان هستند، انواع دیگری از دستگیره که با پیشرفت تکنولوژی در عصر جدید ساخته شده‌اند، در بازار وجود دارند. در این دستگیره‌ها از قفل‌های دیجیتال استفاده شده که نیازی به کلید ندارد. دستگیره‌های درب دیجیتال و الکترونیکی که در بازار وجود دارند، دارای قفل‌هایی به صورت کارتی، اثرانگشتی و … هستند که تنها با وارد کردن کارت مخصوص، اثر انگشت صاحب خانه و … قفل به صورت خودکار باز می‌شود. در این مدل دستگیره‌ها تبادل اطلاعات بین حافظه و میکروکنترلر (مرکز فرماندهی) صورت می‌گیرد. در این مدل دستگیره‌ها افراد دیگر با مشکلات جا گذاشتن کلید، شکستن یا گم شدن کلید و کلیدساز مواجه نیستند. امنیت بسیار بالایی نیز دارند.

دستگیره آنتی پنیک (دستگیره درب ضد حریق)

دستگیره درب ضد حریق به صورتی طراحی شده که با اعمال ضربه و فشار بر روی دستگیره باز می‌شود. این دستگیره ها برای درب های ضد حریق کاربرد بسیار مناسبی دارند. زیرا در مواقع آتش سوزی به راحتی با اعمال هر گونه فشار و ضربه‌ای درب به راحتی باز می‌شود. این دستگیره‌ها همچنین دارای زبنه چرخشی هستند که برای انواع درب‌های راست باز شو و چپ باز شو مناسب‌اند.

 

 

دستگیره پلاک چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

انواع دستگیره از نظر جنس

یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در نحوه انتخاب دستگیره مناسب، جنس آن‌ها است. اطلاع از جنس‌های مختلف دستگیره به شما کمک می‌کند تا نیاز خود را بهتر بشناسید و بهترین نوع آن را برای درب‌های خانه‌تان انتخاب و خریداری کنید. در این بخش انواع دستگیره‌ها را از نظر جنس مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

دستگیره فولادی

 

دستگیره فولادی

دستگیره فولادی

 

اغلب دستگیره‌های درب از جنس فولاد هستند. زیرا ساختار بسیار مقاوم و محکمی دارند که باعث می‌شود در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشند. از طرفی به دلیل استحکام فوق‌العاده‌ای که دارند، ماندگاری بسیار طولانی‌تری نسبت به دیگر مواد اولیه دارند. اما این جنس دستگیره‌ بیشتر برای مدل‌هایی که کمتر تزئینی هستند، مناسب است. کارآیی و عملکرد دستگیره استیل ضد زنگ نیز همانند دستگیره‌های فولادی است.

دستگیره برنزی

همان‌طور که می‌دانید برنز ماده‌ای است که بیشتر در وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگیره‌های برنزی نیز بیشتر جنبه تزئینی دارند و از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار هستند. این عنصر همچنین به مرور زمان براق‌تر شده و درخشندگی بیشتر دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. از این جنس برای دستگیره‌های توپی و اهرمی استفاده می‌شود که برای درب‌های چوبی بسیار مناسب هستند و زیبایی آن‌ها را دو چندان می‌کند.

 

دستگیره رزت چیست و تفاوت آن با دستگیره پلاک
بیشتر بخوانید

دستگیره آلومینیومی

دستگیره‌های آلومینیومی بسیارسبک و طول عمر زیادی دارند. از طرفی به دلیل خاصیت دما پذیری به راحتی دمای محیط سازگار می‌شود و حس فوق‌العاده‌ای را به دست القا می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این جنس، خاصیت رنگ‌پذیری ان است. شما می‌توانید این دستگیره‌ها را مطابق با دکوراسیون محیط داخلی، رنگ‌آمیزی کنید.

دستگیره چوبی

دستگیره‌های چوبی “wooden door handles” از دیگر انواع تزئینی هستند که اخیراً بسیار پرطرفدار شده‌اند. از این جنس دستگیره‌ها می‌توان برای انواع درب‌ها استفاده کرد و احساس راحتی خاصی را به دکوراسیون داخلی می‌دهند.

چگونه مناسب‌ترین دستگیره درب ساختمان را انتخاب کنیم!؟

چه دستگیره‌ای انتخاب کنید بهتر است؟

چه دستگیره‌ای انتخاب کنید بهتر است؟

 

دستگیره‌های درب داخلی و بیرونی درب ساختمان از اجزا بسیار مهم و تأثیرگذار بر دکوراسیون داخلی و زیبایی نمای بیرونی است که متأسفانه در اغلب موارد نادیده گرفته می‌شود. اما معماران و مهندسین طراح ساختمان به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند و معتقدند که هر مدل دستگیره‌ای باید متناسب با سبک و چیدمان فضای خانه، اداره و … تهیه و نصب شود. مدل درب نیز تأثیر بسیاری زیادی در انتخاب دستگیره دارد. زیرا برخی درب‌ها نیازمند دستگیره‌های خاصی هستند و هر مدلی را نمی‌توان بر روی آن‌ها نصب کرد. مثلاً دستگیره‌های ضد حرق که حتماً باید بر روی آن‌ها دستگیره‌های ضربه‌ای نصب شود. در ادامه شما را برای انتخاب بهترین دستگیره انواع درب راهنمایی می‌کنیم.

 

راهنمای انتخاب دستگیره درب چوبی

 

راهنمای انتخاب دستگیره درب چوبی

برای درب‌های چوبی باید متناسب با رنگ و مدل آن‌ها دستگیره‌ای مناسب انتخاب کرد. به عنوان مثال در درب‌هایی که چوب تیره ساخته شده‌اند، دستگیره‌هایی از جنس برنج، فولاد ضد زنگ، کروم و نیکل مناسب است. برای رنگ‌های روشن نیز دستگیره‌هایی از جنس برنز و مس مناسب هستند. از نظر سبک نیز با توجه به سبک درب، می‌توان سبک‌های مختلف را انتخاب کرد. به عنوان مثال در درب‌هایی با سبک سلطنتی، می‌توان از دستگیره‌های اهرمی پلاک‌دار با سبک سلطنتی استفاده کرد. شما می‌توانید برای درب‌های چوبی هر مدل و طرحی را که می‌خواهید انتخاب کنید. اما به نوع کاربری و سبک آن‌ها حتماً توجه داشته باشید. برای درب‌های چوبی ورودی حتماً علاوه بر زیبایی و امنیت آن به جنس دستگیره نیز توجه کنید. زیرا بخش بیرونی آن در برابر سرما و گرما، باد، باران و … قرار دارد. به همین دلیل جنس دستگیره و نوع روکش آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتخاب دستگیره ورودی ساختمان

 

انتخاب دستگیره برای درب های مختلف ساختمان

درب ورودی اولین چشم‌انداز در یک ساختمان است که انتخاب اصولی و صحیح درب ورودی بر زیبایی و عملکرد بالای آن تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. بنابراین هنگام خرید دستگیره درب ورودی ساختمان باید به نکات و جزئیات بسیار دقت کرد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، سبک، جنس، مدل و ظاهر درب ورودی، مصالح و فرم‌های به کار رفته و سبک ساخت ساختمان است. شما باید دستگیره‌ای را انتخاب کنید که با سبک و مدل درب ورودی و ساختمان هماهنگ باشد.

در بین مدل‌های مختلف دستگیره، دستگیره‌های توپی، اهرمی، ست دستگیره، دیجیتالی و … شما می‌توانید هر کدام را که خواستید با توجه به موارد گفته شده انتخاب کنید. اما در انتخاب هر کدام محدودیت‌هایی برای درب ورودی وجود دارد. مثلاً دستگیره‌های توپی با آن که برای کودکان مناسب هستند، اما برای درب ورودی اصلا گزینه جذابی نیستند. دستگیره‌های اهرمی در هر مدل و طرحی با توجه به سبک و طرح درب ورودی قابل استفاده هستند. در انتخاب این مدل دستگیره محدودیتی برای سنین مختلف وجود ندارد و کاربری آن برای همه افراد مناسب است. ست دستگیره‌ها در عین سادگی و شیک بودن، عملکردشان برای کسانی که دچار محدودیت تحرک دست هستند، دشوار است. دستگیره‌های دیجیتالی نیز برای درب‌های ورودی با سبک مدرن مناسب هستند.

 

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی
بیشتر بخوانید

 

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید دستگیره درب ورودی به آن توجه کرد جنس آبکاری دستگیره است که باید در برابر حوادثی مانند: باد، باران، برف، رطوبت، سرما و گرما مقاوم باشد. بنابراین جنس دستگیره و نوع آبکاری ان بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب دستگیره ورودی ساختمان علاوه بر زیبایی و جنس باید به عملکرد و درجه امنیت آن‌ها نیز توجه کرد. زیرا درب ورودی ساختمان، دروازه ورود به خانه شما است و باید به گونه‌ای انتخاب شود که امنیت خانه را تضمین کند. بنابراین به منظور حفظ حریم شخصی منزلتان حتماً پارامتر عملکرد قفل دستگیره را مد نظر داشته باشید.

انتخاب دستگیره درب اتاق

 

دستگیره درب اتاق

دستگیره درب اتاق

 

اصولاً درب‌های اتاق در ساختمان‌ها به گونه‌ای هستند که شما می‌توانید از تمامی مدل‌های موجود در بازار برای آن‌ها تهیه کنید. دستگیره‌ رزت سوئیچی و کلیددار، دستگیره‌های پلاک‌دار و … همگی قابل نصب بر روی درب اتاق‌ها هستند. اما همان‌طور که گفتیم سبک دکوراسیون داخلی، جنس درب، رنگ آن، مدل درب اتاق و سبک محیط داخلی تأثیر بسیار زیادی بر انتخاب شما دارند. هنگام انتخاب دستگیره درب اتاق، برای همه اتاق‌ها از یک مدل، جنس و رنگ استفاده کنید. در کل برای این بخش از ساختمان شما دامنه وسیعی از تنوع در رنگ‌بندی، مدل و طرح را در اختیار دارید که می‌توانید متناسب با سبک و رنگ درب اتاق یکی را انتخاب و خریداری کنید.

انتخاب دستگیره درب سرویس بهداشتی

 

دستگیره درب سرویس بهداشتی

دستگیره درب سرویس بهداشتی

 

دستگیره‌های حمام و سرویس بهداشتی باید به گونه‌ای باشند که فقط از داخل باز و بسته شوند. با این حال امکان باز کردن درب‌ها از بیرون نیز وجود داشته باشد. بنابراین برای قبیل درب‌ها نمی‌توان از هر مدل دستگیره‌ای استفاده کرد. به عنوان مثال دستگیره‌های پلاک‌دار اهرمی اصلا برای این موارد مناسب نیستند. تنها مدل‌هایی که از داخل قفل می‌شوند، برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب هستند.

نکات کلی هنگام خرید دستگیره درب ساختمان

 

چگونه مناسب ترین دستگیره درب ساختمان را انتخاب کنیم !؟

چگونه مناسب ترین دستگیره درب ساختمان را انتخاب کنیم !؟

شاید در ابتدا فکر کنید که انتخاب دستگیره فقط به سلیقه شما بستگی دارد. اما با توجه به آن چه که در این متن خواندید عوامل بسیار زیادی بر انتخاب یک دستگیره مناسب تأثیر می‌گذارند که همگی از پارامترهای بسیار مهم و اساسی هستند. شما قبل از خرید دستگیره باید به انتظاراتی که از دستگیره دارید، بیاندیشید. اگر امنیت برای شما در اولویت است، بنابراین به سراغ مواردی بروید که امنیت و استحکام بالایی دارند. اگر سهولت در استفاده برای شما مهم است، از مدل‌های اهرمی استفاده کنید. در کنار انتظاراتی که دارید، سبک، طرح، رنگ و مدل مورد نظرتان را در نظر بگیرید و به سراغ فروشگاه جهت خرید بروید.

همان‌طور که در موارد قبلی اشاره کردیم هنگام خرید دستگیره درب برای ساختمان، باید به سبک، مدل، رنگ و نوع دکوراسیون داخلی منزل و نمای بیرونی ساختمان توجه کرد. دستگیره‌ای باید انتخاب کرد که با تمام این موارد هماهنگی کامل داشته باشد. بنابراین به تفاوت‌های بین دستگیره‌ درب اتاق و سرویس بهداشتی توجه نید. برای این دو نمی‌توان از یک مدل دستگیره استفاده کرد. برای درب ورودی نیز به دلیل مهم بودن امنیت قفل دستگیره، بدون شک باید مدل آن با دستگیره‌های داخلی ساختمان متفاوت باشد. نوع دستگیره نیز باید با توجه به سلیقه و کاربری دستگیره‌ها انتخاب شود. مثلاً اگر در خانه فرزند کوچک یا فرد سالمندی دارید، از دستگیره‌های اهرمی استفاده کنید. زیرا کاربری و استفاده از این مدل دستگیره برای این افراد بسیار راحت‌تر است.

 

ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب چقدر است؟
بیشتر بخوانید

شناختن سبک‌های مختلف دستگیره به شما در انتخاب بهتر و مناسب‌تر کمک می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم دستگیره‌ها در سبک‌های مختلف: سنتی، کلاسیک، مدرن، فانتزی، ساده و … ساخته می‌شوند. طرح‌های بیضی شکل دستگیره‌ها بیشتر حالت مدرن دارند و دستگیره‌های اهرمی و دکمه‌ای به سبک کلاسیک نزدیک‌تر هستند. در بین تمام انواع دستگیره‌ها دستگیره‌ پلاک و رزت برای سبک‌های مختلف مناسب هستند و کارایی و عملکرد بسیار خوبی نیز دارند.

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب دستگیره باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، توجه کردن به چپ باز شو یا راست باز شو بودن دستگیره‌ها است. اگر لولای درب در سمت چپ قرار داشت، باید از دستگیره‌های چپ باز شو و بالعکس استفاده کرد. این پارامتر از آن جهت حائز اهمیت است که تأثیر بسیار زیادی در قرار گرفتن اهرم دستگیره دارد. معمولاً هر مدل و طرحی که در بازار موجود است، یک مدل راست باز شو و چپ باز شو دارد. بنابراین شما نگران طرح و مدل دستگیره‌ها نباشید. این عامل تأثیری در طرح و مدل دستگیره‌ها ندارد.

 

آتی یراق عرضه کننده برندهای برتر تولیدکننده دستگیره و یراق آلات
بیشتر بخوانید

 

برای آن که بتوانید یک خرید مطمئن و باکیفیت داشته باشید، باید به دل بازار بروید و فروشگاه‌های زیادی را سر بزنید که کاری وقت گیر و سردرگم کننده است. به جای این کار می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های آنلاین انجام دهید. فروشگاه‌هایی که انواع مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌بندی‌ها را دارا باشد و برندهای داخلی و خارجی موجود در بازار را به صورت یکجا ارائه دهد.

آتی یراق بورس فروش یراق آلات به ویژه دستگیره درب ساختمان است که تمامی برندهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد. از این رو شما با مراجعه به وب سایت آتی یراق با تنوع بسیار زیادی از انواع دستگیره‌های درب ساختمان مواجه خواهید شد که می‌توانید به راحتی با توجه به سلیقه، سبک دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان بهترین گزینه را انتخاب کنید. تمامی محصولات آتی یراق از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین شما هر انتخابی که داشته باشید، خیالتان از کیفیت آن راحت خواهد بود. در وب سایت این فروشگاه تمامی اطلاعات مربوط به انواع مختلف دستگیره ذکر شده که با مراجعه با سایت می‌توانید آن‌ها را مشاهده و بررسی کنید. در نهایت بهترین دستگیره را برای درب‌های ساختمان‌تان انتخاب و خریداری کنید.
با آتی یراق خریدی امن، به صرفه و مطمئن را تجربه خواهید کرد. این شرکت به واسطه همکاری نزدیکی که با برندهای مختلف مانند دستگیره کاوه صنعت دارد، محصولات را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان ارائه می‌دهد. بنابراین در کنار خریدی به صرفه و امن، کالایی با کیفیت بسیار بالا دریافت خواهی کرد.

LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید