آموزش تعویض و نصب دستگیره درب

فهرست مطالب
آموزش نصب دستگیره درب
آموزش نصب دستگیره درب

آموزش نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت

نصب دستگیره درب ضد سرقت عموماً هنگام نصب اولیه درب توسط شرکت خدمات‌دهنده انجام می‌گیرد. اما گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی نیاز به تعویض بخش یا تمام اجزای دستگیره است. دستگیره‌های درب‌های ضد سرقت نیز قدری با نمونه‌های معمولی متفاوت هستند. به همین دلیل نصب و تعویض آن‌ها نیاز به آگاهی و اندکی دقت دارد. از این رو ما تصمیم گرفتیم به منظور کمک به شما عزیزان در این شرایط راهنمایی جهت آموزش نصب دستگیره درب ضد سرقت ارائه دهیم. در این متن نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت، باز کردن، تعویض و بستن اجزای مختلف آن را به صورت گام به گام برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

توصیه‌های مهم قبل از تعویض دستگیره درب ضد سرقت

همان‌طور که می‌دانید دستگیره‌های درب سرقت در انواع مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دستگیره‌های درب ضد سرقت مدل رزت، دستگیره‌های دیجیتالی کارتی یا اثر انگشتی و … برخی از انواع دستگیره‌های درب ضد سرقت به شمار می‌روند. هر کدام از این دستگیره‌ها در سایزها و ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند. بنابراین اولین نکته‌ای که باید قبل از نصب دستگیره درب ضد سرقت جدید رعایت کنید، یکسان بودن ابعاد اجزای مختلف دستگیره با مدل قبلی است که بر روی درب منزل یا محل کار شما قرار دارد.

ابعاد دستگیره از آن جهت اهمیت دارد که باید بتوان آن را در سوراخ ایجاد شده به منظور قرارگیری محل دستگیره، به خوبی جای داد. بنابراین با استفاده از یک خط کش سایز ابعاد قفلی را مطابق با شکل زیر اندازه بگیرید.

 

 

دومین نکته که اهمیت بسیار زیادی در افزایش امنیت و کارآیی محصول دارد، جنس و کیفیت دستگیره درب ضد سرقت است. هر چه شما دستگیره‌ای با متریال و پردازش ساخت با کیفیت‌تری خریداری کنید، بدون شک طول عمر مفید طولانی‌تری خواهد داشت. در نتیجه با هزینه‌های مجدد تعویض یا تعمیر محصول مواجه نخواهید شد. بنابراین حتماً دستگیره مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر که اجناس با کیفیتی ارائه می‌دهد، خریداری کنید.

 

مقایسه استحکام و جنس دستگیره درب
بیشتر بخوانید

 

پیشنهاد ما به شما خرید دستگیره از فروشگاه آنلاین آتی یراق است. زیرا این شرکت همکاری بسیار نزدیکی با برندهای معتبر داخلی و خارجی دارد و بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

آموزش طریقه نصب دستگیره درب ضد سرقت

اگر دستگیره درب ضد سرقت شما به هر دلیلی معیوب شده و نیاز به تعویض دارد، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید. بعد از آن که تمامی نکات مربوط به خرید دستگیره را رعایت کردید، باید بتوانید دستگیره قبلی را جدا کرده و محصول جدید را جایگزین آن کنید. ما در این بخش به شما طریقه جدا کردن و نحوه بستن دستگیره درب ضد سرقت Remove a Door Lock” را به طور کامل و گام به گام آموزش می‌دهیم.

قدم اول: جدا کردن اجزای دستگیره قبلی

در قدم اول شما باید بتوانید تمامی اجزای دستگیره را به آرامی باز و جدا کنید. برای این کار ابتدا باید بخش دستگیره را جدا کنید. برای این منظور بر روی دستگیره پیچ‌هایی قرار گرفته که با استفاده یک پیچ‌گوشتی چهارسو یا تخت بسته به نوع پیچ‌های دستگیره، آن‌ها را خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. با این کار پیچ‌ها شل شده و جدا می‌شوند. سپس به آرامی دستگیره را به سمت بیرون کشیده و جدا کنید.

 

تعویض دستگیره درب ضد سرقت

تعویض دستگیره درب ضد سرقت

 

 

نحوه تعویض دستگیره درب ضد سرقت

نحوه تعویض دستگیره درب ضد سرقت

 

در برخی دستگیره‌ها پیچ‌ها مخفی هستند. در این حالت شما باید با استفاده از یک شی نوک تیز سوراخ تعبیه شده در کنار دستگیره را فشار دهید. اگر سوراخ گرد بود از پیچ‌گوشتی چهارسو و اگر مستطیل شکل بود از پیچ‌گوشتی تخت برای این کار استفاده کنید. با فشردن این بخش دسته به راحتی با یک فشار ملایم جدا می‌شود. دق کنید که هنگام کشیدن دستگیره به سمت بیرون، یک دست خود را بر روی بخش‌های دیگر قرار دهید تا در اثر فشار آسیب نبینند.

بعد از جدا کردن دسته، صفحه زیرین دستگیره را باید جدا کنید. در این بخش شما با دو پیچ مواجه می‌شوید که باید با استفاده از پیچ‌گوشتی همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، آن‌ها را باز و صفحه را به آرامی جدا کنید. بدون آن که به بخش‌های دیگر آسیب بزنید.

 

طریقه نصب دستگیره درب ضد سرقت

طریقه نصب دستگیره درب ضد سرقت

 

در برخی دستگیره‌ها نه تنها پیچ‌ها مخفی هستند، بلکه سوراخی نیز در کنار آن‌ها برای جدا کردن دسته وجود ندارد. در این حالت چگونه می‌توان آن را جدا کرد؟ این قبیل دستگیره‌ها معمولاً تنها با چرخاندن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به راحتی از درب جدا می‌شوند. بنابراین آن‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس با یک فشار آن را به سمت بیرن بکشید تا جدا شود.

 

چگونه مناسب ترین انتخاب دستگیره درب برای ساختمان را داشته باشیم!؟
بیشتر بخوانید

 

بعد از جدا کردن دستگیره نوبت به بخش قفلی آن می‌رسد. این قسمت نیز از طریق باز کردن پیچ‌های تعبیه شده بر روی آن به راحتی جدا می‌شود. اما هنگام جدا کردن این بخش باید بسیار دقت کنید که هنگام خروج قفلی فشار زیادی وارد نکنید. زیرا فشارهای اضافی و در جهات مختلف باعث آسیب به شکل ساختمان سوراخ ایجاد شده بر روی درب می‌شود. تغییر شکل ساختمان سوراخ نیز باعث می‌شود قفل جدید به خوبی در آن چفت نشده و این کار امنیت دستگیره‌ها را کاهش خواهد داد. بنابراین از وارد کردن هر گونه فشار اضافی به قفل خودداری کنید. برای خارج کردن این بخش می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی صاف کمک بگیرید. به این طریق که با استفاده از پیچ‌گوشتی صفحه را از کنار درب جدا کرده و با دست آن را به سمت بیرون بکشید.

 

نصب دستگیره درب چوبی

نصب دستگیره درب

 

در صورتی که قفل درب ضد سرقت شما هیچ گونه پیچی برای باز کردن نداشت، از نوع ضربه‌ای است. به این معنی که با فشار در جای خود محکم شده است. بنابراین برای جدا کردن آن از یک پیچ‌گوشتی صاف یا چاقو کمک گرفته و آن را از درب جدا کنید.

قدم دوم: نصب دستگیره درب ضد سرقت جدید

در قدم دوم شما باید تمامی مراحل را برعکس گام اول انجام دهید. بعد از آن که دستگیره جدید مناسب درب ضد سرقت خود خریداری کردید، اولین کار نصب بخش قفلی آن است. شما باید بخش قفلی را به آرامی درون سوراخ تعبیه شده بر روی درب قرار داده و سپس با یک ضربه کوچک آن را محکم کنید. در این مرحله دقت کنید که دو طرف صفحه قفل یکسان نیست. ب این معنی که یک طرف آن صاف و طرف دیگر مورب است. شما باید بخش صاف را به سمت داخل اتاق و بخش مورب را به سمت بیرون اتاق قرار دهید. بنابراین هنگام قرار دادن قفل در سوراخ این نکته را فرمواش نکنید.  بعد از آن که قفلی در سوراخ چفت شد، باید پیچ‌های آن را محکم ببندید.

 

آموزش نصب دستگیره درب ضد سرقت

آموزش نصب دستگیره درب ضد سرقت

 

در صورتی که قفل درب چوبی خریداری شده بزرگتر از مدل قبلی دستگیره بود، هرگز آن را با فشار وارد سوراخ نکنید. در این شرایط ابتدا سوراخ را با استفاده از ابزار مناسب کمی بزرگ کرده، سپس قفل را به آرامی درون آن قرار دهید. این کار را نیز به آرامی انجام دهید. به این معنی که هر بار مقدار کمی سوراخ را بزرگ و قفلی را امتحان کنید. در صورتی که همچنان کوچک است، مجدد آن را بزرگ کنید. این فرآیند باید تدریجی انجام گیرد تا با مشکل بزرگ بودن سوراخ مواجه نشوید.

 

نحوه نصب قفل درب ضد سرقت

نحوه نصب قفل درب ضد سرقت

 

بعد از محکم کردن صفحه قفل به درب، باید مغزی‌های دستگیره را درون سوراخ‌های تعبیه شده در قسمت داخلی قفل قرار دهید. در دستگیره‌های درب‌های ضد سرقت اصولاً سه نوع مغزی وجود دارد که میله میانی معمولاً مربعی شکل و دو میله دیگر گرد هستند. بعد از این مرحله صفحات دستگیره را قرار داده و آن‌ها را با پیچ‌های تعبیه شده بر روی دسته‌ها محکم کنید. دقت کنید که میله‌ها باید درون هر دو دستگیره بیرونی و داخلی قرار گرفته باشند.

 

ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب چقدر است؟
بیشتر بخوانید

 

اگر دستگیره شما دارای پیچ‌های مخفی است، ابتدا پیچ‌ها را بسته و سپس بخش دسته را روی صفحه قرار دهید و محکم کنید.

 

 

همان‌طور که در این متن خواندید، نحوه تعویض و نصب دستگیره درب ضد سرقت کار بسیار راحت و آسانی است. تنها کافیست نکات ریز و بسیار مهمی را رعایت کنید تا مشکلی برای ساختمان سوراخ تعبیه شده بر روی درب و اجزای دستگیره پیش نیاید.

LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

سبد خرید